Jeugd Golfvereniging Soestduinen weer fanatiek van start na de Corona

Van onze jeugdcommissie

Bijna 6 weken na de sluiting van ons Golfpark vanwege Corona kwam het verlossende woord van premier Rutte dat de jeugd weer mocht gaan sporten vanaf 29 april. Samen met de golfschool hebben we als jeugdcommissie een schema opgesteld waarbij voor zowel de jonge jeugd als de junioren 3 trainingsmomenten per week gefaciliteerd werden. Op zondag 3 mei mocht de jeugd als aller eerste weer gebruik maken van de golfbaan, die er na 2 maanden rust prachtig bij lag.

Het was prachtig weer en alle jeugd was enorm enthousiast dat ze weer mochten spelen, en al helemaal dat zij als eerste weer op onze mooie baan konden spelen terwijl de volwassenen dat niet mochten. Toch was het ook wel even wennen, de vlaggen en harken niet aanraken, afstand houden van elkaar en de begeleiders, en geen snacks met je flightgenootjes mogen delen. Veel van onze jonge leden hadden thuis toch wel wat geoefend, bij opa en oma in de tuin, of in huis met pingpongballetjes. Ze hadden er in ieder geval allemaal weinig moeite mee om de ballen weer lekker weg te slaan.

Na de aankondiging van premier Rutte dat de volwassenen ook weer mogen gaan golfen vanaf 11 mei, had de jeugd nog een laatste weekje de baan voor zichzelf voordat de normale lesschema’s weer worden opgepakt. Ook nu scheen de zon volop, en werd er uitgebreid genoten van de rust en ruimte om te spelen.